![]() | ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
overige berichten buitenland: Geen chemische wapens bij Castro Rolling Stones niet bij Opblaaspop Schokkend beeldmateriaal uit Basra |
Aanval Irak onzeker na geschil over televisierechten27-9-2002 van onze correspondent in Washington |
|
Bush betreurt de gang van zaken. "Met het huidige bod van CNN laten wij geen bom op Irak vallen", zo meldde hij de pers vandaag. "We hebben overwogen de aanval te verplaatsen naar goedkopere locaties Cuba of Ivoorkust, maar daar gingen onze shirtsponsors niet mee accoord." Eerder dit jaar bereikte de regering-Bush al een akkoord met Nike over de tenues van paratroopers en mariniers. United Airlines sponsort de luchtaanvallen. De filmrechten en de titel 'Sadamned' zijn inmiddels verkocht aan Walt Disney. Met de belangrijkste sponsor, CNN, kon echter geen overeenstemming worden bereikt. |
||
Tot verrassing van velen buigen de onderhandelaars van de overheid zich nu over het bod van CBS. Zou CBS de televisierechten krijgen, dan verwachten insiders dat de oorlog live vanuit New York gepresenteerd zal worden door showhost David Letterman. In de woestijn van Nevada oefenen Amerikaanse militairen inmiddels op oorlogsvoering met reclamebreaks. De militairen krijgen via een in hun helm ingebouwde mobiele telefoon door, wanneer ze moeten stoppen met schieten om plaats te maken voor reclame. Het voorstel van de VS om de commercial break in de Conventie van Geneve opgenomen te krijgen vindt vooralsnog geen steun bij de VN. De Iraakse leider Hussein eist dat de reclameblokken in het Arabisch worden ondertiteld. |
|
|
copyright © Perik Industries Inc. 2003
|