woensdag 21 augustusingezonden mededeling
voorpaginabinnenlandbuitenlandeconomieterug naar Zone 5300

overige berichten economie:

Endemol naar Irak

Aandeel Gamma stijgt

Niet blij met pijpcursus

Tattoobranche in de lift

 

Pil van Drion nu ook in aardbeiensmaak

23-4-2003
Geneesmiddelenfabrikant Bayer heeft besloten de pil van Drion op de markt te brengen in een aantal frisse smaken. Ondanks het verdwijnen van het taboe op zelfdoding, is het volgens de pharmaceutica-gigant nodig dat de markt voor suicidiva een nieuwe impuls krijgt.

van onze Duitse correspondent

"Uit marktonderzoek blijkt dat het aantal vervolgaankopen bij de oude killpil zwaar tegenvalt", zo meldt Dr. Wohin van het Duitse bedrijf. "De doelgroep slinkt. Met pil van Drion in een aantal frisse smaken denken we met name de jonge doelgroep beter te bereiken."

Komende tijd zal het bedrijf in verschillende grote steden gratis proefmonsters uitdelen om de nieuwe smaken aardbei, herfstkruiden en dropmint uit te testen. Wohin: "We hopen dat we met deze trendy smaakjes nieuwe klanten over de kling kunnen trekken."

Onlangs nog kwam Bayer in het nieuws toen het bedrijf een zoet alcoholhoudend zelfmoorddrankje uitbracht. Dit leidde tot veel protesten, daar het zoete doodsdrankje vooral bij minderjarigen insloeg, terwijl alcohol bij jongeren een groot probleem is in Duitsland. Wohin: "Om die reden hebben we onze flesjes Freezer uit de markt gehaald."

De pil van Drion in verschillende smaken komt op de markt onder de namen Werthers Letzte en - voor diabetici - Shortlife. In Zuidoost Azié zal het bedrijf Harikiribo de pil in het winkelschap zetten. Slaan de nieuwe producten aan, dan zal Bayer ook een magere linksdraaiende dieetyoghurt in handige afbreekbare meeneemverpakking voor de suicidale consument introduceren.

Pil van Drion Met trendy smaakjes hoopt de fabrikant vervolgaankoop te stimuleren.

copyright © Perik Industries Inc. 2003